Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Egen ost blev ännu bätte!

Av Mellan - 13 november 2008 12:15

För ett tag sen fick vi färsk mjölk, jag har en vän som jobbar som avbytare ibland.

Då beslutade vi att göra ost!

Underbart gott blev det och enkelt att göra som bara den...

Nu blev vi lite taggade så i köpte mera mjölk från en bonde nära här ocoh till min födelsedag så gjorde vi massor av små (mozzarella )ostar.

Mmm jätte gott ...

Men nu började änu flera idder ta from , om kryddning och sånt..

Gjorde en paprika....smakade inte så mkt

En med oregano...mm ganska gott..

Har lite flera idder tillnästa gång

Men den senaste jag gjorde, en fastare ost, där jag laborera en gång till med saltmängden....pressade den som attan och sen....

Stekte den i olja som en halluomi ost!!!

TATA!!

 Helt underbar! Och helt utan tillsatser och jox och min EGEN!

Det är så kul när man får nått så enkelt att smaka så bra.

 
 
Ingen bild

Persiilja

13 november 2008 13:44

Hej! Du undrade om text mellan bilderna. Du gör så att du sätter in bilden med hjälp av verktygshuvudet ovanför texten. (Där du kan välja fet och kursiv stil och så.) Istället för att markera bild du vill ha med nedan i bildarkivet så klickar du på bilden med ett träd på , då kommer det en popupruta där du kan välja bild. NÄr du fått in bilden i texten gör du direkt ett mellanslag för att kunna fortsätta med text efter bilden. Prova, och så frågar du om det inte funkar!
/P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mellan - 21 november 2011 11:25

Hade en som jag känner som kikade in här....vart tog du vägen..... hör av dig igen OM du vill ...

*

Av Mellan - 12 oktober 2011 13:26


Idag är en vanlig dag... Med mycket mera pluggande än vanligt ifs.... Men också en ovanlig dag.. En tyst dag....allt är tyst och kallt här hemma som om hösten öppnat dörren och klivit rakt in.... Jag är kall inombords... Inga tårar ingen dr...

Av Mellan - 5 september 2011 10:08

Måndag...känns skönt faktiskt! Denna vecka blir lite intensiv och kommer avslutas med en tre dagars kurs i Stockholm med hotelrum :-) och förhoppningsvis lär jag mig något underbart och får nya vingar ;-) Idag tragglar jag med datorkunskap..vilke...

Av Mellan - 14 februari 2011 19:22

Ja jag tänkte avslöja det dagen till ära!! Det är .....                                                                                                 ...

Av Mellan - 7 januari 2011 10:15

Man borde få en handbok med instruktioner om sig själv när man typ kommer upp i 15 års åldern....för det är ju då funderingarna kommer. Vem är jag? Vad vill jag? Vad tycker jag om? Ja det mesta vet man kanske inom sig men uttalar aldrig och f...

Ovido - Quiz & Flashcards