Alla inlägg under februari 2009

Av Mellan - 26 februari 2009 15:28

Av Mellan - 25 februari 2009 12:52

Det här är svårare än du tror !
Kopiera dessa rader och radera mina svar.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn, alla svar måste vara riktiga. Hitta inte på ord eller ljug. Om en annan person som som börjar på samma bokstav som du har svarat redan får du inte använda samma svar. Du får heller inte skriva samma svar två gånger  eller skriva ditt eget namn som svar.
Lycka till !

1 Vad heter du ?: 
Kajsa
2 Ett ord på 4 bokstäver: Korv
3 Flicknamn: Karin
4 Pojknamn: Kalle
5 Yrke: Konditor
6 Färg:  Koboltblå
7 Klädesplagg: Keps
8 Mat: Kycklinggryta
9 Sak i badrummet: Kajal
10 Plats/ stad: Kalmar
11 En orsak att vara sen: Klädvalssvårigheter
12 Något man skriker : KOM IGEN!
13 Film:
14 Något man dricker : Koskenkorva
15 Band: Kent
16 Djur: Katt
17 Gatunamn: Kansligatan
18 Bil: Kadett (opel)
19 Sång: Kiss me
20 Aktivitet med mer än en deltagare: knu..... ;-)

Av Mellan - 24 februari 2009 12:13

Ja tillhör den skaran som inte håller på och äter semlor året om...

Dels gillar jag tanken med saker man inte ALLLTID kan få....liksom julklappar, påskägg,semlor....

Egentligen gillar jag säsongs tanken ännu mer..tex..grönsakernas årstid..

Jo jag vet vi kan äta sallad, gurka och tomat året om...men vad smakar det? Inte mycket eller inte gott...

Mitt mål för framtid ska bli att bli mera säsongsaktig därmed miljövänlig och få en vidare syn på kosten och med en mycket godare variation.

Men i dag är det alltså SEMELDAG

Bullarna färdiga , bara att vispa grädden och riva mandeln. 


Så dag kan man få en....och sen brukar det bli en över kanske...imorgon..

Sen finns det semelbullar kvar,så bruka det bli för när man bakar själv...som smakar gott med smör och ost...men sen är det vardag igen...

Tills nästa goda högtid :)

Av Mellan - 22 februari 2009 22:11

Alltså....kan inte beskriva kvällens meditation.....

Kan bara säga att.....

Man möts av en orsak...

Tacksam för mötet i kväll

Lev i ljus och kärlek

Av Mellan - 22 februari 2009 11:17

Sonen har fått en ny mössa.

Här på utflyckt med dagmamman, dricker varm saft

Tre gånger fick jag sticka om den..så går det när man envisas med att sticka utan recept...

Men ja ja...nu har jag en pytte liten mössa som jag ska ge bort till grannens baby, som födds här för ett par dagar sen...på E4..dramatiskt värre. Det blev framsida på tidningen och andra tidningen det.

Ja OM de läser det här så vet de vad jag kommer dragande med sen...hihi

Mössan alltså...

Mina rosor står sig än, sen alla hjärtans dag!

Det är tydligen så när man får några av kvalite.

Min sambo köper sällan blommor och andra goa saker(choklad kanske...)

Men NÄR han gör det, är om långa frodiga och står tre veckor..blommorna alltså....chokladen finns oftast bara kvar till kvällen....om man har tur :-)

Av Mellan - 21 februari 2009 09:23

Det här gjorde vi förra helgen som "smask" på lördagskvällen. Och den slår alla godispåsar i hela världen kan jag säga och är mycket nyttigare oxå :-)

Receptet kommer från viktväktarna..men jag gillar INTE light produkter NONO !! så vi gjorde den på riktiga grejer men fine!

Vill man förgifta sig med aspartam och modifierade råvaror så varsågod .

Det enda dåliga ( läs underbara) med denna kaka är att det blir över.....så man får sig en god fika i veckan som följer....ja det behöver ju nödvändigtvis inte alls bli någt över *fniss*

Här kommer receptet

Moccaflarn(kontigt namn på denna..skulle vilja kalla den mocca cheese cake så gör det nu)


Mocca Cheese cake med rödavinbär


50 g mörk choklad

50 g smör

200 g digestive kex

Krossa kexen fint, smält smör och choklad

Blanda till en deg och klä botten och sidor av en kakform med löstagbar botten. Ställ i kylskåpet.

Fyllning:

250 g philadelhia ost

150 g creme fraiche

5 msk strösocker

 1 1/2 dl mjölk

Blanda till en jämn smet

1/2 dl starkt varmt kaffe och 2 tsk gelantinpulver

blandas tills gelantinet lös sig.

Häll ner i ost blandningen och häll allt i kexformen

Ställ i kylskpet i några timmar

Till serverar jag rödavinbär, frysta som jag sockrar efter tycke och värmer  micron eller bara låter stå framme till servering

Åhh underbart gott och friskt.



Till sist ska jag bjuda på en bild på en hund som gör om han blir tilsagd...

Ligg kvar i korgen! Stanna!

Ja....jag ligger kvar i korgen ju...

Av Mellan - 16 februari 2009 18:54

Idag var sonen hemma och förgyllde tillvaron för sin mor. Vovve var med husse på jobbet så vi hade bara oss själva att bry oss om.

Först hjälpte sonen mamma med att sortera toarullarna på toa.

Duktig kille!

Sen var det dags att räkna hur många "tchattor" som körde förbi.....

Efter vila och lunch åkte vi till Änglagård (öppen famn) och lekt lite med andra barn, läs sno deras leksaker :-)

Rita var oxå roligt...eller ialla fall sortera pennor....börjar likna ett mönster...ska han bli ordningsman?

Och sen ut i köket och fixa lite...mest pocka i och ur saker i ugnen....och en och annan röra runt i kastrull....kock?

Hem efter en roig eftemiddag och då kom kusinen på besök.

Åhh så roligt att springa runt och jaga varandra...sen kan man ju försöka leka med samma sak...en minut eller nåt..

Åhh vilken rolig dag!

Somnade på 3 minuter!

Natti natt

Av Mellan - 16 februari 2009 11:29

Letade efter ett recept på svt sida...fann detta test

Vad är du för hund?

Jag blev en Engelsk Bulldog :-)

Engelsk bulldog Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.

Då passar jag kanske bra med min lilla Franska Bulldog, som idag är med sin husse på jobb.

 Han ÄLSKAAARR att åka med huse på jobb. Han blir alldeles tokig när husse börjar bli färdig att gå genom dörren. De mornar han inte får följa med gråter han vid dörren en stund, sen accepterar han att; okej jag myser hemma med matte istället...jag tror han trivs med matte oxå bara det att det är sååå kul att åka med husse.

VOV VOV

Presentation


"Det man vill det kan man"

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards