Direktlänk till inlägg 6 januari 2009

Oro kaos och ris ala malta begär

Av Mellan - 6 januari 2009 14:40

Igår ringde jag våran lokala vetrinär! Våran snart 1 årig Fralla har börjat låta som han har astama(började så smått på nyårsafton)

Fick en tid på em....

Ja hon hörde att han var ansträngd i andningen men vågade inte laborera med medciner utan röntgen,vilket hon inte har...

Så ringde snabbt när jag kom hem en vet praktik i stan, jo de hade tänkt att stänga om 30 min...ungefär den tid det tar för mig att köra dit.

-Men kom fort då, sa dom!

Jag körde som vinden,eller som väglaget tillät faktiskt och han på 25 min :-)

Ja röntgen visade ingenting..och ingen feber...men han fick cortison och antibiotika. Sen ska vi tillbaka nästa vecka, då de ska söva han och kolla nos och svalg...inge skoj.

Men det kan ju vara bra att veta vad som orsakade detta.

Trött fralla som just kommit hem från sjukhus,röntgen och sprutor.


En annan sak som var mindre skoj var att på röntgen såg dr 2 missbildade kotot.....det KAN bli problem längre fram.....

Idag mår liten fralla något bättre ialla fall...

Sonen och jag har mest varit hemma,pappa är och tvättar bilen hos svärfar.Vi gick ut en kort sväng, riktigt kallt trots högre temperatur. Vi kan ju inte ta ut hunden så mkt...så det blev en kort sväng.

Ska försöka få sonen att sova lite bättre på natten...

Så jag ska försöka kura om han med en mini kur (återkommer om det)

Nu ska jag stilla min lust och koka lite risgrynsgröt....så jag kan göra Ris ala malta....sista gången för den här högtiden! Men LOV IT!!

Pelikan på er!

 
 
Linnéa

Linnéa

8 januari 2009 17:24

nää, stackars liten :-( Hoppas han blir bättre snart!

http://runtomkringmig.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mellan - 21 november 2011 11:25

Hade en som jag känner som kikade in här....vart tog du vägen..... hör av dig igen OM du vill ...

*

Av Mellan - 12 oktober 2011 13:26


Idag är en vanlig dag... Med mycket mera pluggande än vanligt ifs.... Men också en ovanlig dag.. En tyst dag....allt är tyst och kallt här hemma som om hösten öppnat dörren och klivit rakt in.... Jag är kall inombords... Inga tårar ingen dr...

Av Mellan - 5 september 2011 10:08

Måndag...känns skönt faktiskt! Denna vecka blir lite intensiv och kommer avslutas med en tre dagars kurs i Stockholm med hotelrum :-) och förhoppningsvis lär jag mig något underbart och får nya vingar ;-) Idag tragglar jag med datorkunskap..vilke...

Av Mellan - 14 februari 2011 19:22

Ja jag tänkte avslöja det dagen till ära!! Det är .....                                                                                                 ...

Av Mellan - 7 januari 2011 10:15

Man borde få en handbok med instruktioner om sig själv när man typ kommer upp i 15 års åldern....för det är ju då funderingarna kommer. Vem är jag? Vad vill jag? Vad tycker jag om? Ja det mesta vet man kanske inom sig men uttalar aldrig och f...

Ovido - Quiz & Flashcards